אנשי המקצוע שכל אחד צריך בדרך לשיפוצים

בעולם הנדל"ן הישראלי מחירי דירות, בתים פרטיים, מחסנים ושאר מבנים - מרקיעים שחקים! בזמן שמי שמבצע שיפוצים (גם באופן פרטי וגם בעקבות פרוייקטים של התחדשות עירונית), חשוב שייעזר באנשי מקצוע מומחים, אשר ילוו אותו בתהליך.

לפני הכול - מה כולל שיפוצים של מבנה?

לפני שנדון באנשי מקצוע הדרושים להתחיל שיפוצים, חשוב לדעת כי שיפוץ יכול להיות "קוסמטי"  - מה שאומר שיפוץ כללי של המבנה שיכלול: איטום סדקים, צביעת קירות, תיקון רעפים, בניית קירות וכדומה. או שניתן לבצע שיפוץ מסיבי יותר שיכלול: החלפת תשתיות, הריסה של מבנה קיים והקמת חדש, תיקון מעטפת הבניין ועוד.

שיפוצים אלה יעלו מאד את ערך הדירה וחשוב שהם ילוו באנשי מקצוע כמו שמאי מקרקעין אשר יעריך את מצב התשתיות, את מצב הקונסטרוקציה ושאר אלמנטים - מה שיעזור להחליט האם שיפוץ כזה משתלם או לא.

מה תפקידו של שמאי מקצועי?

חשוב להדגיש כי שמאי מקרקעין טוב יוכל לבצע עבורכם ניתוח מעמיק ויסודי של המבנה, תוך בחינת כל הנושאים להערכת שווי הנכס. בכך אפשר להבין מה ערכו של הנכס וכיצד שיפוצים יכולים להגדיל את השווי האמור, על מנת שאתם תוכלו להרוויח.

ישנם מקרים בהם נעשה שיפוץ מבנים במסגרת פרוייקטים ממשלתיים בהם מעורב משרד הבינוי והשיכון. פרוייקטים כאלה ידועים כ: פינוי בינוי, התחדשות עירונית, תמ"א 38, שימור מבנים וכדומה. במקרים אלה יש להיעזר בשירותים של עוד פינוי בינוי מומלץ. עורך הדין ידע לבחון את פרטי השיפוץ והחוזה, הוא יסייע לכם לבחור יזם, ויקנה לכם הגנה מפני קיצורי דרך או סעיפים בחוזה, שאינם מגינים עליכם כדיירים.

אנשי מקצוע נוספים שחשוב לבחור בעת שיפוצים

בזמן שיפוצים חשוב להכיר אנשי מקצוע נוספים מלבד שמאי מקרקעין, שתפקידו להעריך את הנכס לפני ואחרי השיפוץ, כמו גם עו"ד פינוי בינוי אותו הזכרנו קודם. בין אנשי המקצוע:

קבלן שיפוצים רשום

על מנת להוציא את עבודת השיפוצים לפועל, יש לבחור קבלן רשום לביצוע העבודה.  קבלנים רשומים הם כאלה שעברו סינון של משרד הבינוי והשיכון והם מומחים בתחומם ולא הוגשו נגדם תביעות, ב5 שנים האחרונות.

יזם בנייה

כדי להקים את המיזם, דרוש יזם בנייה איכותי. יזם בנייה הוא איש המקצוע שמרכז את כלל הפרויקט ומנהל אותו. היזם מרוויח מהשיפוצים בעת תהליך התחדשות עירונית, בכך שהוא בונה ומוסיף מספר דירות בבניין, אותם ימכור בהמשך ובכך יגרוף רווחים. וודאו כי היזם מומחה בשיפוצים וכי הוא דואג גם לרווחה שלכם בעת התהליך.

מפקח בנייה / קונסטרקטור

עבור מגורים במבנה משופץ - אבל גם בטוח, דרוש מפקח בנייה אשר יגיע למקום ויבחן את המבנה. איש מקצוע זה תפקידו לאשר כי הבנייה נעשתה כהלכה, כי הקונסטרוקציה הוקמה בצורה בטוחה, והוא זה שיעזור לבצע תיקונים ושיפורים במידת הצורך. באמצעות כלל המומחים, אפשר להתחיל בתהליך השיפוצים בצורה בטוחה.