טיפים חשובים לרכישת נדל"ן בפורטוגל



למה דווקא נדל"ן בפורטוגל?


בשנים האחרונות פורטוגל הפכה למדינה מבוקשת בקרב משקיעי נדל"ן מישראל ומהעולם. אחת הסיבות לכך היא היותה מדינה מפותחת עם תיירות פנים וחוץ מפותחת לא פחות. סיבה נוספת היא מחירי הנדלן הנמוכים, שנשארו כמזכרת מהמשבר הכלכלי שחוותה אירופה בעשור הראשון של שנות האלפיים ולמרות הפריחה המתמדת של שוק הנדלן בפורטוגל בעשור האחרון, המחירים נותרו נמוכים ואטרקטיביים למשקיעים זרים.


הכינו תקציב


הטיפ הראשון ואחד החשובים שבהם הוא הכנת התקציב שיוכל לשרת אתכם לרכישת נדל"ן בפורטוגל. חשוב לזכור, שלמרות שמחירי הנדל"ן נמוכים, ככתוב לעיל, עדיין מדובר על הוצאה גדולה, שלא מסתכמת רק במחיר הנכס, אלא יש גם הוצאות נלוות. על ההוצאות הנלוות העיקריות נסביר בהמשך.


עשו שיעורי בית


אחת ההוצאות הגדולות הנלוות לרכישת נדל"ן בפורטוגל היא המיסים המוטלים על בעלי הנכס ולכן חשוב להכיר אותם ולהתכונן לקראתם. אם כן, מדובר על ארבעה סוגי מיסים עיקריים: מס בעלות על נכס, מס בולים (מס רכישה), מס העברה (מוטל רק על הרוכשים נכס מיד שנייה) ומס הכנסה. חשוב לציין, שבזכות הסכמי המס בין ישראל לפורטוגל, ניתן לקזז בין המיסים הישראליים לאלו הפורטוגליים.


בדקו סוגי נכסים ומיקומים


בדיוק כמו לפני השקעות נדל"ן בארץ, כך גם לגבי השקעות נדל"ן בפורטוגל – חשוב לבדוק אילו נכסים יש בשוק המקומי ולבחור היטב הן את סוג הנכס הרצוי והן את המיקום שלו ואת ההשפעה שלהם על הביקוש. הכוונה היא לכך, שניתן לרכוש דירת ארבעה חדרים בליסבון שאמנם תהיה יקרה יחסית, אבל היא גם תהיה יותר מבוקשת מדירת ארבעה חדרים בעיר קטנה וכך תעלה גם התשואה מההשקעה.


בחרו סוג השכרה


כאשר משכירים נכס, ניתן להציע אותו לשני קהלי יעד: אלו המחפשים נכס להשכרה לטווח קצר ולאלו המחפשים נכס להשכרה לטווח ארוך. היתרון הבולט של השכרה לטווח ארוך הוא, שהיא נותנת שקט למשכיר בזכות הידיעה שיש הכנסה קבועה לתקופת זמן ארוכה ואילו היתרון הבולט של השכרה לטווח קצר הוא, שהיא מייצרת הכנסות גבוהות יותר. כמובן, מומלץ לקבל החלטה על סמך הביקוש של אוכלוסיית השוכרים במקום.


קבלו ליווי


השקעות נדל"ן בפורטוגל
, בשל היותן מעבר לים, הינן מורכבות יותר למשקיעים זרים. זאת, מפני שהמשקיעים הזרים אינן בקיעים בחוק המקומי, בשוק הנדל"ן המקומי ובתרבות המקומית. היות שכך, חשוב לקבל ליווי מקצועי של חברה, המתמחה בהשקעות בתחום זה בפורטוגל באופן ספציפי ואשר מנהלת עסקאות נדל"ן בפורטוגל באופן שוטף. כמו כן, חשוב גם לקבל ליווי משפטי של עורכי דין מקומיים, שהינם בקיאים בחוק הפורטוגלי וכך יוכלו לעזור לכם לנהל את העסקה שלכם באופן מיטבי ואפילו לעדכן אתכם בזכויות ופטורים שבאפשרותכם לקבל.