מגרשים לפני הפשרה

מהם מגרשים לפני הפשרה?

מושג זה מתייחס לקרקעות, המוגדרות כשטחים חקלאיים והשאיפה היא להמיר אותם לשטחים, המיועדים לבנייה. מגרשים כאלו ניתן למצוא בכל רחבי הארץ, כאשר הם נפוצים הרבה יותר בפריפריה, מהסיבה הפשוטה שככל שמתקרבים יותר למרכז הארץ, קשה יותר למצוא שטחים לא מיושבים.

התופעה

בשנים האחרונות, יש נהירה אחרי מגרשים לפני הפשרה, או לפחות כך נדמה. חשוב להבין, שגם אם נסתכל שניים או שלושה עשורים אחורה, אנשים רבים חיפשו אחר קרקעות להשקעה. קרקעות אלו, מאכלסות כיום יחידות דיור רבות! אם כך, התופעה הזו איננה חדשה כלל, אך בשל מצוקת הדיור המודרנית, רבים בוחרים לפנות לאפיק זה.

היתרון

רבות דובר בשנים האחרונות על יוקר המחייה ועל מצוקת הדיור וזוגות צעירים רבים מתקשים להגיע אל היעד הנכסף – דירה או בית. כמו כן, גם בעלי דירות מחפשים אחר אפשרויות להשקעה בנדל"ן בשל התשואה הגבוהה של השקעה מסוג זה. בניגוד לרכישת דירה חדשה, או אפילו יש שנייה, העלויות של מגרשים לפני הפשרה הם נמוכים בהרבה וההשקעה הגדולה יותר בהשקעה מסוג זה היא בזמן. זאת, משום שמדובר במגרשים, שלא ניתן לבנות עליהם במועד הרכישה, אך בהחלט ייתכן, שביום מן הימים, ניתן יהיה לבנות עליהם ואז הערך שלהם יעלה באופן משמעותי והתשואה תהיה גבוהה במיוחד.

הסיכון

כאמור, מגרשים שאינם מיועדים לבנייה ניתן לרכוש בעלות נמוכה לעומת מגרשים מופשרים. הסיבה לכך היא, מלבד העובדה שלא ניתן לבנות עליהם, שההשקעה כרוכה בסיכון לא קטן. ייתכן, שייקח שנים רבות עד שהמגרש יופשר וייתכן שבזמן הזה, המצב הכלכלי שלכם ישתנה ותזדקקו לכסף שהושקע במגרש. כמובן, חשוב לזכור שתמיד ניתן למכור את המגרש לקונה אחר, שישמח להשקיע במגרש כזה ושכל השקעה כרוכה בסיכון. ככל שהסיכון גדול יותר, כך התשואה האפשרית גדולה יותר!

סיכון מחושב

לפני שאתם פונים לרכוש מגרשים לפני הפשרה חשוב לערוך בדיקות מקדימות. לדוגמה, לדוגמה, על מי רשום המגרש בטאבו? חשוב לאמת את זהות המוכר ולהתייעץ עם עורך דין לפני ביצוע הרכישה, בעיקר כאשר מדובר ברכישה מאדם פרטי. כמו כן, חשוב לבדוק מהו הסטאטוס של המגרשים. האם המגרשים לפני הפשרה? אם כן, באיזה שלב נמצא התהליך? הסטאטוס של המגרש יכול להוות גורם משמעותי בהחלטה האם לרכוש את המגרש או לא וגם בערכו בשוק הנדל"ן. גם בנושא זה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע או עם שמאי מקרקעין מומלץ ולא להתפשר.

קבוצות רכישה

קבוצות רכישה שונות מציעות לכם את האפשרות להשקיע בקרקעות. כאשר קבוצת הרכישה מנוהלת על ידי אנשים יודעי דבר, מדובר על מגרשים לפני הפשרה, כאשר ההפשרה נמצאת במרחק נגיעה. השקעה מסוג זה מאפשרת למשקיעים להשקיע סכום נמוך באופן יחסי ולצפות לתשואה בפרק זמן נמוך יחסית. כמו כן, מדובר על השקעה בקרקע, שתיועד לבנייה רוויה, או לבניית בתים פרטיים וקוטג'ים במשותף. כלומר, לא תהיו המשקיעים היחידים. עובדה זו אומרת, שלא תישאו בעלויות המגרש והבנייה לבד, אלא עם שותפים נוספים.

גם במקרים של קבוצות רכישה חשוב לבצע בדיקות מקדימות ולוודא, שאתם תהיו רשומים בין בעלי המגרש. לפני חתימה על הסכם כזה חשוב לעבור עליו בעין מקצועית ולכן מומלץ ביותר להיעזר באנשי מקצוע מנוסים מהתחום כגון שמאי מקרקעין