השקעות נדל"ן בפורטוגל

בשנים האחרונות הפכה פורטוגל ליעד מבוקש לא רק לתיירים, אלא גם למשקיעים מהארץ ומהעולם. איך זה קרה ולמה? כל הפרטים על הכדאיות של השקעות נדל"ן בפורטוגל בהמשך!


קצת על השקעות נדל"ן באופן כללי

סביר מאוד להניח, שכל מי שהצליח לצבור הון, יעדיף להשקיע אותו בנדל"ן. זאת, מפני שהשקעה בנדל"ן היא השקעה מאוד בטוחה בהשוואה לאפשרויות השקעה אחרות והיא גם מניבה תשואה גבוהה ביחס לאפיקי השקעה אחרים. יחד עם זאת, האפשרות להשקעה בנדל"ן בישראל הפכה עם השנים לקשה יותר ובעיקר לצעירים הן בשל העלויות הגבוהות של הנכסים עצמם והן בשל המיסים הגבוהים. זוהי הסיבה לכך, שישראלים רבים בוחרים להשקיע בנדל"ן במדינות אחרות על פני השקעה בנדל"ן הישראלי.


קצת רקע על פורטוגל

רגע לפני שנדבר על נדל"ן בפורטוגל, בואו נכיר מעט את המדינה הזו. אם כן, פורטוגל נמצאת בחלקה הדרום מערבי של אירופה וגובלת בספרד ויש תחת ריבונותה גם איים באוקיינוס האטלנטי. פורטוגל היא מדינה דמוקרטית ומפותחת והשפה הרשמית המדוברת בה היא פורטוגזית. יחד עם זאת, חלק ניכר מאוכלוסיית פורטוגל דוברים את השפה האנגלית ברמה גבוהה.


הכנסת אורחים

מאפיין נוסף של פורטוגל הוא, שהיא מקבלת בברכה הן תיירים והן משקיעים חיצוניים ובניגוד למדינות רבות אחרות, היא לא מערימה קשיים על משקיעים זרים ולמעשה, יש לה הסכמי מס עם ישראל, המקלים על המשקיעים הישראלים אפילו יותר מבחינת מיסוי וביורוקרטיה.


הקרבה הגיאוגרפית

אמנם העולם של ימינו קטן מאוד ונגיש וכך כל אחד יכול להשקיע בנדל"ן בכל מקום שיבחר על פני הגלובוס. אבל אם נשווה בין השקעות נדל"ן בפורטוגל לבין השקעות נדל"ן בארה"ב לדוגמה, אין ספק שהשקעה בנדל"ן במדינה קרובה היא קלה יותר ומשרה תחושת ביטחון ולכן גם ישראלים רבים מעדיפים להשקיע בנדל"ן אירופאי.


הקרבה התרבותית

יתרון נוסף של מדינות אירופה בכלל ופורטוגל בפרט הוא, שהתרבות הישראלית מאוד דומה לתרבות האירופאית. הרי לא סתם, אנו זוכים להשתתף באירוויזיון, בגביע אירופה בכדורסל ובעוד אירועים תרבותיים של היבשת, למרות שמבחינה גיאוגרפית איננו שייכים אליה.

עובדה זו מהווה יתרון, מפני שכך יותר קל לנו – הישראלים, להבין טוב יותר איך הדברים מתנהלים ויותר מכך – קל לחברות ישראליות לייצג את המשקיעים הישראלים בעת רכישת נדל"ן בפורטוגל.


חיבור יתרונות

כאשר מחברים יחדיו את היתרונות של פורטוגל מתחיל פתאום להיות מאוד ברור איך הפכו השקעות נדל"ן בפורטוגל למבוקשות כל כך בקרב המשקיעים הישראליים. הרי יש מדינות רבות באירופה, אבל בחלקן כמעט לא דוברים אנגלית, בחלק אחר מערימים קשיים על משקיעים זרים ובחלק אחר מחירי הנדל"ן מאוד גבוהים. כך יוצא, שפורטוגל הפכה למוקד משיכה למשקיעים זרים והמשקיעים הישראליים מהווים חלק גדול ממשקיעים אלה.