שמאי מקרקעין מומלץ

הכל על מציאת שמאי מקרקעין מומלץ

תחום המקרקעין הינו תחום סבוך, שגם מעורבים בו סכומים גדולים של כסף. במאמר זה תוכלו ללמוד על החשיבות של שמאות המקרקעין ועל החשיבות שבבחירת שמאי מקרקעין מומלץ, מקצועי ומנוסה.

מה תפקידו של שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין הוא איש המקצוע, האמון על הערכת ערכם של נכסי נדל"ן. כשאנו מדברים על נדל"ן, הכוונה היא לנכסים מכל הסוגים: בתים, דירות נחלות, בתי עסק וכך הלאה. חשוב להבין, שמדובר בהערכה ולא ניתן לדעת את ערכו המדויק של נכס מסוים, מפני שהוא תלוי בגורמים רבים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים.

פרמטרים להערכת נכס

כאמור, לא ניתן לאמוד את שוויו המדויק של נכס, אך בכל זאת ישנם פרמטרים להערכה:

-     שטח הנכס

-     מספר החדרים (במידה ומדובר בנכס למגורים)

-     אופי הנכס

-     קומה

בנוסף לפרמטרים אלו, ישנו גם פרמטר נוסף, שהוא מהווה שיקול משמעותי כאשר מבצעים הערכה של שווי נכס והוא הערכה של נכסים דומים בסביבת הנכס המוערך. לדוגמה, אם רוצים להעריך דירת ארבעה חדרים ברחוב מסוים, בעיר מסוימת ובקומה מסוימת, משווים את הדירה לדירה בת ארבעה חדרים באותו הרחוב ובאותו גודל השטח וכל ניתן לאמוד באופן מדויק יותר את השווי שלה.

מתי צריך לחפש שמאי מקרקעין מומלץ?

המצבים בהם כדאי לחפש שמאי מקרקעין מומלץ הם בעיקר כאשר ישנה עסקת נדל"ן על הפרק. כלומר, אם אתם רוצים לקנות או למכור נכס נדל"ני מכל סוג שהוא, זהו הזמן לבצע הערכה של שווי הנכס על מנת שתוכלו לדעת, שאתם מוכרים או רוכשים את הנכס לפי שוויו.

עניין כלכלי

אמנם שירותי שמאות מקרקעין כרוכים בסכום לא מבוטל של כסף, אך נסו לחשוב על הסכום שאתם עלולים להפסיד מעסקת נדל"ן לא מוצלחת! לדוגמה, החלטתם למכור דירה מתוך ידיעה, שתצטרכו להוסיף כסף בשביל הנכס הבא שלכם. לאחר המכירה אתם מגלים, שיכלתם למכור את אותה הדירה תמורת סכום גבוה בהרבה וכך לרכוש את הנכס הבא ביתר קלות ולשלם פחות ריביות עבור ההלוואה או המשכנתא.

חשיבות ההמלצה 

אם ביססנו את הערך הכלכלי של שמאות מקצועית, הרי שכאשר פונים לקבל שירות כזה, חשוב שהוא יהיה של שמאי מקרקעין מומלץ. כאשר השמאי מקרקעין שלכם הוא מקצועי ומנוסה, היכולת שלו להעריך את הנכס הרצוי באופן מדויק יותר גדלה וכך היכולת שלכם לקבל החלטה מושכלת לגבי עסקת הנדל"ן העתידית גדלה גם היא באופן משמעותי לאין ערוך.

לכל שאלה מוזמנים ליצור איתי קשר לשיחת ייעוץ--0505800309 מאיר פרץ-שמאי מקרקעין